مجموعه روانشناسی دوستکام
فانتزی جنسی

فانتزی جنسی چیست | بایدها و نبایدها

فانتزی جنسی چیست؟

فانتزی جنسی، انواع افکار و اعمالی است که از سوی افراد در رابطه جنسی بیان یا عمل می‌شود. این رفتارها جنبه روانی دارد و می‌تواند روی ارگاسم زودتر یا رابطه بهتر افراد تاثیر مثبت بگذارد. اما لزوماً این تاثیر دو طرفه نیست و می‌تواند برای طرف مقابل رابطه، منفی و زننده باشد.

فانتزی جنسی و انواع آن

بسیاری از سکس‌تراپیست‌ها، فانتزی جنسی را در بهبود کیفیت رابطه جنسی موثر می‌دانند. اما برخی دیگر از دانشمندان و روانشناسان هم فانتزی جنسی را راهی موقت برای بهبود رابطه معرفی می‌کنند. آن‌ها معتقدند که افراد به جای حل و درمان مشکلات جنسی‌شان، به فانتزی جنسی روی می‌آورند.

 

انواع فانتزی جنسی

فانتزی جنسی در دو دسته کلی نابهنجار و بهنجار تقسیم بندی می‌شود. فانتزی‌هایی مانند حرف زدن تحریک آمیز، دیدن فیلم‌های هرزنگاری و… می‌تواند بهنجار باشد. اما در صورتی که این فانتزی‌ها و رفتارها به رفتارهای خارج از کنترل تبدیل شود، به رابطه نابهنجار، تبدیل می‌گردد.

فانتزی جنسی

فانتزی‌های منحرفانه، به جای تاثیر مثبت، می‌توانند رابطه سالم و پایدار شما را خراب کنند. مشکلات زندگی زناشویی، اگر به شکل اصولی حل و درمان نشود، یقیناً فانتزی‌های جنسی هم نمی‌تواند آن را برطرف کند.

آیا باید به همسرم در مورد فانتزی‌های جنسی خود بگویم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فانتزی‌هایشان ممکن است نامناسب یا افراطی باشد یا توسط همسرشان پذیرفته نشود. اغلب، این چنین نیست. بیشتر افراد می‌گویند که ببشتر از هر کس دیگری، در مورد همسر خود فانتزی‌هایی دارند.

فانتزی جنسی و بیان آن

فانتزی‌های زنان و مردان به طور گسترده‌ای شباهت دارد و به طور کلی، زوج‌هایی که طبق فانتزی‌هایشان عمل کرده‌اند، گزارش داده‌اند که اغلب این فانتزی‌ها به خوبی پیش رفته‌اند. (به استئنای روابط جنسی سه نفره)

کوروش شیرازی – هیپنوتراپیست

کلینیک روانشناسی دوستکام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *