مجموعه روانشناسی دوستکام
سکس‌تراپی درمان بیماری های جنسی

سکس تراپی چیست 💞 15 دلیل که باید به سکس تراپیست مراجعه کنید!

فهرست مطالب

سکس تراپی و اهمیت آن در زندگی زناشویی

داشتن یک زندگی جنسی سالم و رضایت بخش، برای انسان‌ها بسیار ضروری است. زیرا جنبه‌های مختلفی از زندگی ما را در بر میگیرد. رابطه جنسی همانقدر که میتواند آرامش درونی را افزایش دهد، در صورت اختلال میتواند برای ما مشکلات روحی جدی ایجاد نماید.

علاوه براینکه سکس یک بخش طبیعی و سرگرم کننده زندگی است، داشتن زندگی جنسی سالم فواید فیزیکی زیادی هم دارد. از جمله فشارخون پایین‌تر، قلب سالم‌تر و استرس کمتر و غیره.

اما گاهی، مسایل جنسی تبدیل به نگرانی و اضطراب بزرگی برای برخی افراد می‌شود. اختلال در زندگی و عملکرد جنسی فرد، می‌تواند موجب مشکلات در رابطه، از دست دادن اعتماد به نفس و تاثیرات منفی دیگری گردد.

 

مشاوره سکس تراپی و درمان مشکلات جنسی در دوستکام

اغلب وقتی مشکل جنسی را تجربه می‌کنید، احتمالا آخرین چیزی که می‌خواهید انجام دهید این است که در مورد آن حرف بزنید. اما اگر از صحبت کردن در مورد مشکلات جنسی خود شرم دارید، بدانید که مشکلات جنسی تنها برای شما رخ نمی‌دهد. در حقیقت طبق آمار، ۴۳ درصد از زنان و ۳۱ درصد مردان، دچار اختلال عملکرد جنسی هستند.

در دوستکام می‌توانید ضمن شناخت بهترین روانشناسان در مشهد و دریافت نوبت جهت مراجعه حضوری، مطالب علمی‌روانشناسی موجود در سایت را مطالعه نمایید و آگاهی لازم را جهت بررسی مشکلات خود کسب نمایید.

سکس‌تراپی

سکس تراپی و افزایش آگاهی جنسی زوجین

علاوه بر مسائل فیزیکی یا روانشناختی، گاهی نداشتن آگاهی درست نسبت به آناتومی‌بدن طرف مقابل و همچنین خودمان، هم می‌تواند منجر به مشکلاتی در روابط جنسی شود.

دستگاه تناسلی زنان و دستگاه تناسلی مردان، هر دو سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که شناخت درست آن و آگاهی از جزییات، می‌تواند به درک بهتر از رابطه جنسی و بهبود کیفیت سکس کمک کند.

در روان‌شناسی شاخه‌ای به نام سکس تراپی وجود دارد که برای یافتن ریشه مشکلات جنسی و حل کردن آنها طراحی گردیده است. مشکلاتی که امکان  دارد کاملا فیزیکی باشند، مانند گردش خون پایین. یا حتی ریشه در اختلالات روانی، مانند اضطراب، استرس و اعتماد به نفس داشته باشند.

سکس تراپی به افراد و زوجین کمک می‌کند تا راهی برای ساختن یک ارتباط صادقانه و راحت بیابند. تا از طریق این ارتباط سالم، روی نگرانی‌ها و چالش‌های فردی یا رابطه‌شان کار کنند و در نهایت یک زندگی جنسی ایده‌آل و شاد داشته باشند.

 

سکس تراپی چیست؟

سکس تراپی یک شاخه‌ی تخصصی از روان‌ درمانی است. سکس تراپی از طریق بررسی عوامل پزشکی، روانشناسی، فردی و یا بین فردی که بر رضایت جنسی فرد اثر می‌گذارد، به افراد کمک می‌کند تا زندگی جنسی رضایت بخشی را داشته باشند.

در جلسات سکس تراپی، شما می‌توانید در خصوص عملکرد جنسی، احساسات جنسی و صمیمیت با درمانگر خود حرف بزنید و هرآنچه در ذهن دارید را با او به اشتراک گذارید.

خوب است بدانید سکس تراپی تنها مخصوص زوجین نیست و فرد به صورت تکی نیز می‌تواند از این درمان استفاده کند. سکس تراپی می‌تواند برای افراد در هر سن، جنسیت و با هر گرایش جنسی مفید باشد.

هدف از سکس تراپی همراهی افراد برای گذر از چالش‌‌های فیزیکی و عاطفی گذشته‌شان است. تا بتوانند رابطه‌ای راضی کننده و زندگی جنسی لذت بخشی را داشته باشند.

سکس تراپی عموما یک درمان کوتاه‌ مدت و با تعداد محدود جلسات میباشد. با این وجود، برنامه‌‌های درمانی و طول مدت درمان به نگرانی‌ها و مشکلات فرد و هدف درمان بسته است. برخی مشکلات در یک یا دو جلسه حل میشوند و برخی از مشکلات هم به سال‌ها درمان نیاز دارند.

سکس‌تراپیست کیست؟

سکس‌ تراپیست یا درمانگر جنسی، مشاوران، پزشکان یا متخصصان دارای مجوز میباشند که به افرادی که مشکلات جنسی از جمله بیش‌فعالی جنسی دارند، کمک می‌کنند.

این افراد غالبا آموزش بیشتری در زمینه‌ی سکس‌تراپی کسب کرده‌اند و می‌توانند موانع ذهنی یا عاطفی مرتبط با مسائل جنسی در افراد را بهتر درک نمایند. آنها آطلاعات کاملی از تمایلات جنسی انسان دارند و از روان درمانی و گفتگو درمانی برای کمک به افراد و حل مسائل جنسی استفاده می‌نمایند.

 

سکس‌تراپیست‌ چگونه میتواند به زوجین کمک کند؟

سکس‌تراپیست‌ها می‌توانند به درمان تعداد زیادی از انواع اختلالات جنسی که علل یا اثرات روانی دارند کمک کنند. مثل هر روان درمان دیگری، سکس‌تراپی نیز شامل صحبت در مورد مسائل و مشکلات مرتبط با رابطه جنسی است.

درمانگر جنسی در خصوص تجربیات، احساسات و نگرانی‌هایی که ممکن است به نارضایتی و چالش‌های فرد منجر شود، سوال میپرسد و صحبت می‌کند.

درمانگرهای جنسی برای مراجعین خود “تکالیف خاصی” برای افزایش آموزش جنسی و بهبود ارتباطات بین زوجین تعیین می‌کنند. این تکالیف بسته به فرد یا زوج ممکن است تفاوت داشته باشد. پزشک درصورتی که نسبت به مشکلات فیزیکی فرد مشکوک باشد، امکان دارد مراجعه‌کننده را به پزشک اورولوژ یا زنان ارجاع دهد.

 

برای چه مشکلاتی باید به سکس‌تراپیست مراجعه کنیم؟

فعالیت جنسی (نزدیکی و خودارضایی) تجربه‌ی پیچیده‌ای است که از لحاظ عاطفی، ذهنی و فیزیکی فرد را درگیر می‌نماید. عملکرد جنسی نقش مهمی‌در کیفیت زندگی زوجین دارد و مستقیما با سلامت جسمی، روانی و رضایت از رابطه در ارتباط است.

اما شاید بپرسید برای چه مشکلاتی باید به سکس‌ تراپیست مراجعه کرد؟

در ادامه مطالب مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم.

 

۱. استرس یا اضطراب در مورد سکس

ممکن است ما نگرانی‌‌ها و اضطراب‌هایی در مورد رابطه جنسی داشته باشیم. این استرس گاها به قدری زیاد می‌شود که در رابطه جنسی ما با پارتنرمان اختلال ایجاد می‌کند. برای مثال محدودیت‌های جنسی افراد در دوران نامزدی ممکن است استرس از بین رفتن بکارت را ایجاد نماید. یا گاها در بین زوجین ترس از بارداری میتواند یک استرس جدی باشد که احساسات آنها را در حین سکس دچار اختلال میکند.

۲. بی تمایلی به سکس (سردمزاجی جنسی) یا تمایلات جنسی نامنطبق

ما یا شریک زندگیمان ممکن است به یک اندازه، برای برقراری رابطه جنسی، تمایل نداشته باشیم. این مسئله عموما در تعداد دفعات نیاز به سکس، خود را نشان خواهد داد و ممکن است این حس را به شریک جنسیمان بدهیم که نسبت به او بی‌میل هستیم. این روند میتواند یک حس عدم امنیت در او ایجاد کند. که در ادامه می‌تواند مشکلات و چالش‌های عاطفی و جنسی زیادی را ایجاد کند.

برخی از دلایل مهم کاهش میل جنسی عبارتند از:

  • مشکلات در رابطه
  • استرس، اضطراب یا افسردگی
  • مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ یا خشکی واژن
  • بارداری و بچه دار شدن
  • افزایش سن، به‌خصوص در دوران یائسگی
  • مصرف برخی داروها، مانند داروهای فشار خون بالا یا داروهای ضد افسردگی
  • نوشیدن الکل زیاد
  • برخی از شرایط طولانی مدت مانند بیماری قلبی، دیابت، تیروئید کم کار یا سرطان

اگر در خصوص میل جنسی خود نگرانید و کاهش میل جنسی شما را آزار می‌دهد یا بر روابط شما تاثیر می‌گذارد، می‌توانید برای صحبت در خصوص دلایل زمینه‌ای و درمان‌های پزشکی یا روانشناختی احتمالی با درمانگران جنسی مشورت کنید. روانشناسان و مشاورین ما در کلینیک دوستکام نیز می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

عدم تمایل جنسی

۳. سکس تراپی و مشکل نعوظ

شما ممکن است به آسانی از لحاظ جنسی تحریک نشوید و یا برعکس چیزهای خیلی معمولی و نرمال شما را تحریک کند. اختلالات نعوظ علاوه بر مسائل فیزیکی، ممکن است ناشی از مسائل روانشناختی نیز باشد. مسائلی مانند استرس، کار یا فشارهای روانی، مشکلات عاطفی. سکس تراپی می‌تواند یکی از گزینه‌های درمانی درمورد اختلالت نعوظ باشد.

 

۴. زودانزالی و سکس تراپی

مشکل زود انزالی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. گاها حل این مشکل به ترکیبی از روش‌های درمانی نیاز دارد. برای حل مشکل زود انزالی ابتدا بهتر است به اورولوژیست مراجعه نمایید. اما چنانچه زود انزالی ریشه در مسائل روانشناختی داشته باشد، سکس تراپی می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

اختلال در ارگاسم

۵. اعتیاد به سکس یا پورنوگرافی

البته همه‌ی سکس تراپیست‌ها درمان این مشکل را قبول ندارند. اما بعضی از آنها برای کمک به شما برای مقابله با رفتارهای اعتیادآور مربوط به رابطه جنسی آموزش‌ دیده‌اند. گاهی در افراد سکس به یک عادت و حالت غیرنرمال تبدیل میشود. سکس افراطی زمانی به وقوع میپیوندد که فرد به قصد رابطه جنسی یا خودارضایی از فعالیت‌های اجتماعی خود باز میماند یا از جمع کناره گیری میکند.

 

۶. سوء استفاده جنسی

افرادی که قربانی آسیب‌ها و سوء استفاده‌های جنسی شده باشند، اغلب با چالش‌‌هایی در مورد سکس و روابط جنسی آینده‌شان مواجه می‌شوند. سکس تراپیست تا حد زیادی می‌تواند به حل این مسئله در افراد که قربانی تجاوز یا سوء استفاده‌های جنسی بودند کمک کند.

اختلال در نعوظ

۷. گرایش جنسی یا هویت جنسیتی در دنیای سکس تراپی

افراد بسیاری وجود دارند که در تعیین یا پذیرش گرایش جنسی یا هویت جنسی خود دچار سردرگمی هستند. این افراد مطمئنا در زندگی جنسی خود با مشکلات بزرگی روبرو خواهند داشت. سکس تراپی می‌تواند در پیدا کردن هویت جنسی و پذیرش آن، به افراد کمک بکند.

 

۸. نزدیکی دردناک و درمان درد مقاربتی از طریق سکستراپی

این مورد عموما برای خانم‌ها رخ میدهد. این گروه از خانم‌ها، درد زیادی را در زمان دخول و حین رابطه جنسی تجربه می‌نمایند. هرچند درد هنگام مقاربت می‌تواند به دلیل مشکلات پزشکی باشد. اما گاهی رد پای مشکلات و مسائل روانی هم در مشکلات دخول دردناک دیده قابل رویت است. نزدیکی دردناک گاهی می‌تواند مربوط به استرس یا اضطراب در رابطه با سکس باشد.

اختلال در انزال

۹. مشکلات تصویر بدنی (ذهنیت هر شخص از اندام خود) یا اعتماد به نفس

این مشکل به ویژه در فرهنگ‌هایی وجود دارد که ارزش بالایی برای جذابیت جنسی و فیزیکی قائل می‌شوند. این ذهنیت عموم، بعضا در افراد این استرس را ایجاد می‌نماید که آیا اندام آنها از نظر عموم جذاب است یا خیر. این استرس بزرگ بر اعتماد به نفس آنها نیز تاثیر می‌گذارد و در نهایت سبب می‌شود که حس ارزشمندی فرد به چالش کشیده شود.

 

۱۰. تغییرات جنسی مربوط به شرایط زندگی

ممکن است فرد حس کند که به دلایل مختلف مثل بچه‌دار شدن، پیری، شرایط پزشکی، و یا حتی به دلیل تغییراتی مثل شغل جدید یا تغییر محل زندگی، نیاز متفاوتی به سکس دارد. به عبارتی تغییرات در زندگی شما بر روی زندگی جنسی شما تاثیر می‌گذارد. برای مثال برخی از زوجین بعد از تولد فرزند از پایین آمدن کیفیت رابطه جنسی خود شکایت دارند که به دلیل خستگی خانم اتفاق می‌افتد. از طرفی قرار گرفتن در محیط و موقعیت دلخواه (مثلا جایگاه کاری مناسب) میتواند بر قدرت و احساسات جنسی فرد بیفزاید. سکس تراپی به شما کمک خواهد کرد تا خودتان و زندگی جنسی‌تان را با این مشکلات تطبیق دهید.

مراجعه به سکستراپی

۱۱. زندگی جنسی خسته کننده و کشف فعالیت‌‌های جنسی جدید

شما و یا شریک‌تان ممکن است مایل به امتحان چیزهای تازه در رابطه جنسی‌تان باشید. یا اینکه دیدگاه‌تان نسبت به تک همسری بودن یا میزان تعهد در رابطه عوض شود. این مسائل در زندگی جنسی شما منعکس خواهند شد. در این خصوص پیشنهاد سکس تراپیست‌ها برای زوجین ایجاد هیجان و احساسات جدید در رابطه است. این اتفاق با تجربه کردن پوزیشن‌های جدید جنسی و تجربه‌ی سکس در مکان‌های جدید امکان‌پذیر است. سکس تراپی می‌تواند به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسبت به این تغییرات داشته باشید.

۱2. اختلال ارگاسم در خانم‌ها

متاسفانه درصد نه چندان کمی ‌از خانم‌ها هرگز، در زندگی جنسی خود ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. یا اینکه در این مسئله، حس نابرابری با آقایان را دارند. متاسفانه گاهی به چشم میخورد که برخی از مردها، اهمیت زیادی به لذت جنسی و ارگاسم خانم‌ها نمی‌دهند. باید بدانید که، به ارگاسم رسیدن خانم‌ها کمی‌سخت‌تر و پیچیده‌تر از مردهاست. اما فراموش نکنید که احساس لذت اگر یک طرفه پیش برود به مرور از میزان صمیمت و عشق افراد میکاهد و چه بسا احساس عدم اعتماد بنفس، خشم ئ نفرت را در فرد بیدار میکند. اگر با این مشکل مواجه هستید، سکس تراپی می‌تواند گزینه خوبی برای حل آن باشد.

رابطه جنسی موفق

۱3.بهبودیافتگان سرطان سینه یا سرطان پروستات

بعضی شرایط پزشکی خاص، می‌توانند تاثیر مستقیمی ‌بر عملکرد جنسی افراد داشته باشند. برای مثال بعد از درمان برخی سرطان‌ها مثل سرطان سینه فرم بدن فرد دچار تغییراتی میگردد و اعتماد به نفس و زندگی جنسی از از این مساله،در معرض آسیب قرار میگیرد.  سرطان پروستات نیز می‌تواند بر عملکرد جنسی افراد تاثیر بگذارد. به هیمن علت بعد از درمان سرطان، به سکس تراپیست مراجعه کنید.

 

۱4. فتیش‌ها

فتیش یا یادگارپرستی به وضعیت روان شناختی گفته می‌شود که در آن یک شی خاص باعث تحریک جنسی یا حتی ارضا جنسی فرد میشود. یکی از معروف‌ترین فتیش‌ها، فوت فتیش یا فتیش پا است. فتیش‌ها ریشه روانی دارند و ممکن است برای شریک جنسی‌تان قابل پذیرش نباشد. چنانچه مشکل فتیش دارید، به سکس تراپیست مراجعه نمایید تا بتوانید به صورت کنترل شده‌تری با آن کنار بیایید.

 

۱5. واژینیسموس

به وضعیتی که در آن عضلات اطراف واژن در تماس با اشیا یا آلت تناسلی مرد به‌طور غیرارادی منقبض شوند واژینیسموس یا واژینیسم میگویند. انقباض عضلات منجر به تنگ شدن واژن شده و در ادامه‌ی آن احساس ناراحتی، سوزش، درد هنگام هر گونه نفوذ به واژن مانند دخول دردناک ایجاد می‌نماید.

به علاوه این انقباض‌های غیرارادی می‌توانند موجب عدم امکان دخول شوند. در این بحث معنای نفوذ به واژن می‌تواند شامل دخول در حین سکس، معاینات پزشکی (مانند معاینات رحم و دستگاه تناسلی زنان) و استفاده از تامپون‌های قاعدگی باشد.

 

چطور برای جلسه سکس تراپی آماده شویم؟

قبل از اینکه به مطب سکس تراپیست مراجعه نمایید، بهتر است که خود را ‌آماده کنید. این آمادگی سبب می‌شود، که جلسه اول صحبت شما با درمانگرتان بهتر و راحت‌تر اتفاق بیفتد و در وقت صرفه جویی شود. علاوه بر این، با این روش می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز سکس تراپ را نیز در اختیارش بگذارید. پیش از جلسه اول سکس تراپی، به موارد زیر فکر کنید:

  • به جزئیات مشکل‌تان فکر کنید و آنها را یادداشت نمایید، اینکه مشکلتان از چه زمانی آغاز شد، آیا این مشکل همیشه وجود داشته یا موقتی است. متخصصینی که برای حل مشکلتان به آنها رجوع کرده‌اید و اگر درمانی را امتحان کردید، روش درمان و نتایج آن را نیز یاداشت نمایید.
  • اطلاعات شخصی کلیدی، مثل شرایط پزشکی یا استرس‌ها یا تغییرات اخیر در زندگی‌تان.
  • کلیه‌ی داروهایی که مصرف می‌کنید، شامل مواد مخدر، ویتامین‌‌ها، مکمل‌‌ها و یا داروهای گیاهی، و دوز این داروها را نیز لیست کنید.
  • سوالات و نگرانی‌ها در مورد زندگی جنسی‌تان را لیست کنید تا در جلسه با سکس تراپیست چیزی را فراموش نکنید.

تروما جنسی

چگونه بهترین سکس تراپیست را انتخاب کنیم؟

در انتخاب سکس تراپیست هم مثل هر پزشک یا متخصص دیگری باید دقت زیادی داشته باشید. زیرا حل مشکلات جنسی، تاثیر زیادی در بهبود عملکرد جنسی و کیفیت کلی زندگی‌تان خواهد داشت. شما می‌توانید از روانشناس یا روانپزشک یا پزشک متخصصی که در ابتدا به آن مراجعه نمودید، درخواست نمایید که سکستراپیستی را به شما معرفی کند. یا اینکه خودتان با تحقیق و بررسی گزینه‌های موجود، فردی را برگزینید.

 

در طول جلسه سکس تراپی چه اتفاقی می‌افتد؟

سکس تراپی هم مانند جلسات روانشناسی دیگر، بر پایه صحبت است. درمانگر جنسی در طول جلسه سوالاتی از شما خواهد پرسید و به شما گوش خواهد داد. شما مشکلات خود را شرح می‌دهید و درمانگر جنسی آنها را بررسی می‌کند تا ببیند آیا دلیل مشکل، روانی است یا فیزیکی یا ترکیبی از هر دو.

جلسات سکس تراپی کاملا محرمانه است. شما می‌توانید به تنهایی در این جلسات شرکت نمایید. اما اگر مشکل شما بر طرف مقابلتان هم تاثیر می‌گذارد، بهتر است که همسرتان نیز در جلسات حضور داشته باشد.

صحبت کردن درباره تجربیات شما و بررسی آن، به درمانگر کمک می‌کند تا به درک بهتری از مشکل شما و راه درمان آن دست یابد. درمانگر ممکن است به شما تمریناتی بدهد تا در طول زمان درمان آنها را انجام دهید.

هر جلسه سکس تراپی معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه زمان میبرد. درمانگر ممکن است به شما پیشنهاد دهد که جلسات هفتگی داشته باشید و یا کمتر، مثلا ماهی یکبار.

 

آیا در سکس تراپی، معاینه انجام می‌شود؟

درمانگر جنسی شما، هیچ‌گونه معاینه پزشکی انجام نمی‌دهد. و هیچ تماس فیزیکی یا رابطه جنسی در طول درمان با بیمار برقرار نخواهد کرد. اگر قبلا چنین چیزی را شنیده‌اید باید بگوییم اینها تنها شایعاتی هستند که در مورد سکس تراپی وجود دارد. اما در بسیاری از موارد، اولین اقدامی که سکس تراپیست انجام می‌دهد این است که شما را برای یک معاینه فیزیکی و یا انجام یک سری تست‌‌ها، به متخصص مربوطه ارجاع دهد.

بعضی از مشکلات جنسی، ریشه در مسائل فیزیکی دارند. حتی مشکلاتی که از ترکیبی از مشکلات فیزیکی، روانی و اجتماعی هستند، ممکن است یک درمان پزشکی داشته باشند. به گفته درمانگران جنسی، عواملی مثل عوارض جانبی داروها، مشکلات گردش خون و اختلالات هورمونی، دلیل برخی از رایج‌‌ترین نگرانی‌‌های مراجعه کنندگان است. اتخاذ یک رویکرد چند رشته‌ای اغلب منجر به درمان موثرتری می‌شود.

 

آیا سکس تراپیست دارو تجویز می‌کند؟

سکس تراپیست‌ها الزاما دارو تجویز نمی‌کنند. مشکلات جنسی که ریشه روانشناختی دارند، می‌توانند با گفتگو و تکنیک‌های روان درمانی برطرف شوند. بسیاری از مشکلاتی که ریشه فیزیکی دارند یا ترکیبی از مشکلات فیزیکی و روانشناختی هستند هم با داروهای بهبود عملکرد جنسی برطرف می‌گردند.

 

درمان از طریق سکس تراپی چقدر زمان میبرد؟

در سکس تراپی، مشکلات به سه دسته تقسیم می‌شوند. مدت درمان هر سطح با دیگری متفاوت است.

  • سطح ۱: برای مثال، حل مشکل زن جوانی که نمی‌داند چگونه باید ارضا شود، به یک یا دو جلسه مشاوره نیاز دارد. یا مشکلات زودانزالی در اکثر موارد به سرعت برطرف می‌شوند. تعداد زیادی از مشکلاتی که با سکس تراپیست‌ها مطرح می‌شوند، سوالاتی هستند که افراد نمی‌توانند از دیگران بپرسند و به همین دلیل نیاز به جلسات طولانی مدت ندارند.
  • سطح ۲ – مشکلات جنسی: مشکلات جنسی که در بطن رابطه موجود است. بخش عمده زوج‌‌هایی که دچار مشکلات جنسی هستند، مربوط به کش‌مکش قدرت بین آنهاست. گاها سکس مانند میدان نبرد برای نشان دادن قدرت زوجهاست و در حقیقت مشکلات عمیق‌تری در زیر مشکلات جنسی پنهان شده است. این درمان، اصولا حداقل ۱۵ هفته طول می‌کشند و با مشاوره ازدواج و یا زوج درمانی، انجام می‌شود.
  • سطح ۳ – آسیب‌های جنسی یا روانی: گاهی مشکلات جنسی برگرفته از  بی‌‌توجهی یا سوءاستفاده‌های جنسی در کودکی، یا مشکلات مربوط به ارتباط‌گیری با افراد دیگر دارند. درمان این‌گونه مشکلات می‌تواند سال‌‌ها زمان ببرد. قربانیان تجاوز جنسی و سو استفاده‌های جنسی، نیاز دارند سال‌‌ها درمان را در پیش بگیرند تا رابطه جنسی شاد را تجربه نمایند.

 

کلام آخر

درمان بیماری‌های جنسی و مراجعه به سکس‌ تراپی یک امر طبیعی است که متاسفانه بعضی از افراد به دلیل وجود احساس خجالت از آن اجتناب میکنند.
در صورت داشتن هریک از اختلال فوق حتما به صورت جدی اقدام به درمان نمایید. ارتباط جنسی سالم و رضایت بخش حق همه‌ی زوجین است. پس خود را از این حق طبیعی محروم نکنید.

همکاران ما در کلینیک روانشناسی دوستکام در خدمت مراجعین گرامی هستند تا شما را برای رسیدن به آرامش واقعی همراهی نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت حضوری در مشهد با ما در ارتباط باشید.

کلینیک روانشناسی دوستکام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *